fredag, november 09, 2007

Bang head against wall

Jag hatar mig själv. Har idag varit och köpt det där dataprogrammet till statistiken och satte mig nyss och skulle installera skiten. Det är med en mssa olika authorization-koder som är numrerade #1, #2 o s v, ingen jäkla aning om vilken man ska använda. Vad jag antar är i alla fall att jag ska använda någon av dem som tillhör version 14 eftersom det är just version 14 jag har men jag knappar gladeligen in authorizationkod #1 för version 15 för Windows. Just när jag gjort detta insåg jag mitt fatala misstag men för sent, det enda som återstod var att klicka Finish. Så nu är mitt dataprogram licensierat till helt fel sak. Jag fattar ingenting, det fungerade ju ändå? Man tycker att det inte borde kunna gå att genomföra om det är helt fel men icke. Så nu sitter jag här med ett färdiginstallerat program som säkerligen kommer sluta fungera efter trial-perioden på 14 dagar. Den gäller dock från första gången man öppnar programmet så nu vågar jag inte öppna programmet utan måste vänta tills jag kan fråga min föreläsare om hjälp på nästa datalabb. 100:- spänn åt helvete och ett program jag inte kan använda. Varför, varför, VARFÖR?

Inga kommentarer: