fredag, januari 18, 2008

Bajs!

Idag är det en vecka sedan han var på lådan och jag ringde återigen till djursjukhuset för att höra vad fan jag ska ta mig till. De tyckte inte jag behövde åka in eftersom hans allmäntillstånd var så bra, de rekommenderade paraffinolja 2-3 ggr dag samt microlax. Sedan läste jag i en bok jag har, som jag litar på, att man inte ska ge microlax utan toilax samt även Laktulos.

Efter konsultation på nätet så fick jag lite olika bud och kände mig totalt rådvill. Ringde även en annan veterinär för att få en second opinion, de rekommenderade inte att ge laxerande rektalt själv. Det stod även att det kan påverka medicinsubstanser samt att det kan ge inflammation i tarmen och ska aktas vid sår. Jag kände mig helt hjälplös. Men eftersom det kändes rätt så kritiskt och av vikt att han faktiskt fick ut något så var jag och köpte öljästtabletter, Laktulos samt Toilax. Just när jag skulle ge honom Toilax och satt och funderade på hur jag skulle göra på rätt sätt så gick han på lådan och bajsade! Fy fan, har nog nästan aldrig blivit så lättad i hela mitt liv. Och för bajs dessutom!
Så, nu är krisen över och jag kan andas för första gången på länge.

Inga kommentarer: