onsdag, januari 23, 2008

Play the game, the game gets played

Efter 3 timmars halvproduktivt arbete mailade vi in seminarieuppgiften inför morgondagen and that's fine I guess. Jag känner bara att jag inte kan uppbåda energi till att studera engelska texter om kognitiv utvecklingspsykologi hos spädbarn. Är det deferred imitation eller en omedveten reflex mot stimuli orsakad av spegelneuron? Don't know. Don't care. Ärligt talat känns den här starten på kursen allt annat än intressant och/eller givande och våren börjar känns jäkligt lång.

Idag kom äntligen CSN, det känns som en halv livstid sedan sist. Och det var det ju också. Jag drabbades av oväntad effektivitet i förmiddags och både diskade och betalade räkningarna. Allt för att slippa plugga. Efter räkningarna var betalda samt skulder för veterinärbesöket har jag nu ett par tusen kvar. Och det är den 23 januari. Great.

När jag kom hem väntade 8 maskiner smutsvätt på mig, de krävde att bli tvättade innan klockan 21. Nu är jag inne på maskin 3 och 4. Den ena maskinen stinker kattpiss, vilket känns jävligt fräscht när man tar ur sina nytvättade kläder. Den andra låter som om den är på väg att skramla sönder när som helst och börjar av någon outgrundlig anledning sitt tvättprogram med att köra igång en centrifugering som hörs i hela källarvåningen.

Idag är också en sådan dag där jag pendlar mellan att känna mig sjuk och febrig, pigg och småglad till hatiskt och destruktiv. Love these days.

Inga kommentarer: