tisdag, september 23, 2008

Helgen som gick

Helgen som gick, gick alldeles för snabbt, men var ett välkommet andningshål. Första vita veckan på jag vet inte hur länge. Tyvärr har jag ett tillfälligt (!) tillbakafall i slentrianrökning sedan förra veckan. Förutom det har det också varit en nyttig och billig helg där vi skrapade ihop menyer utifrån den ekonomiska statusen som föreligger så här veckan innan CSN.


Jag bakade ett gott och enkelt bröd som också är inspirerat av Clara (se föregående inlägg). Vi gjorde nordafrikansk bönwok och en gratäng av squash, lök och tomater. På söndagen blev vi utbjudna på lunch av G:s föräldrar som var i stan och hälsade på, med sig hade de G:s systerdotter. Hon är 4 ½ år och just nu är hennes högsta dröm att gifta sig med en prins, hon springer omkring i en prinsessbrudklänning och en tiara. Jag behöver väl inte ens skriva om hur sunt jag tycker det är, men vad fan ska man göra. Vi såg en film med Nina Persson; Om Gud vill, en film som inte direkt levde upp till förväntningarna trots att några sådana knappt existerade.

Jag känner mig mycket bättre den här veckan, trots huvudvärk och lite feber. Jag mår kanske lite för bra för jag känner ingen ångest whatsoever över studierna just nu, jag känner så lite press att jag knappt läst något idag överhuvudtaget. Nå, nu ska jag snart iväg till campus i alla fall.

Inga kommentarer: