lördag, januari 24, 2009

Back in your head

Jag har just kollat klart på en en halvkass zombiefilm som gick på TV, den skulle vara fransk/kanadensisk men var mest amerikansk. Samtidigt har jag matat mitt begynnande magsår med lösgodis, digestivechoklad och cola. Nu borde jag snart gå och lägga mig om det ska bli något pluggande av imorgon. Idag kom CSN och jag har beställt två böcker idag från Bokus via godstart.se; Hundra procent fett, som jag nämnde tidigare och en annan bok som jag blev tipsad om på opponeringen av exarbetet i sexualitet, identitet och samhälle: Varje mor är en dotter. Eventuellt skulle jag kunna använda den till essän i kursen jag läser nu och därmed kunna läsa den med gott samvete, men jag har beställt två andra böcker från biblioteket som kom idag och jag kommer nog att välja någon av dem istället. Nu finns tillfället att läsa en sociologisk klassiker à la till exempel Goffmans Totala institutioner men jag skiter faktiskt i det och tänker ta en något mer modern och lättläst avhandling. Det blir nog antingen Pundare, jonkare och andra eller Doktorer, systrar och flickor. Shit, här sitter jag och diskuterar kurslitteratur klockan halv ett en fredagsnatt.  Livat. G är i GBG och jag är veckovill men snart går i alla fall flyttlasset och då kommer nog allt bli bättre (borde kanske börja packa?).

Inga kommentarer: