tisdag, februari 03, 2009

Termen hipsterband

Okej. Nu får jag stå vid skampålen lite känner jag. Kan det vara så att Yeah Yeah Yeahs är ett hipsterband? Och isåfall undrar jag när de blev det och framför allt vad innebär det att vara ett hipsterband? Jag är typ officiellt gammal. Jag trodde att det hade något med hipster att göra, inte helt långsökt med andra ord, men om det har det så fattar jag ingenting. Efter enträgna eftersökningar på Google har jag inte kunnat hitta någon slags definition. Bara att en massa band omnämns som just hipsterband, typ Arctic monkeys, CSS, Yeasayer, MGMT. Jag lyssnar alltså på hipsterband men jag har ingen aning om vad det innebär. Förvisso verkar det inte som att någon annan vet det heller. Om någon kommer på vad det är så är jag idel öra.

Inga kommentarer: