torsdag, november 08, 2007

Against the tide

Idag var en dag jag tänkte ta tag i saker och ting. Kände mig enormt driftig och gick upp i god tid för att duscha, byta musik på MP3-spelaren, äta frukost och annat som inte brukar hinnas med, tog en uppfriskande tur till universitet på cykel i god tid för att hinna köpa kaffe. Uppenbarligen var alla andra också i god tid för att köpa kaffe för kön var oändlig. Inget kaffe idag heller. Den uppfriskande cykelturen resulterade i huvudvärk.
Tillbringade större delen av morgonen att leta efter kvitton eftersom jag planerat att köpa ett dataprogram efter föreläsningen och jag har 2 tillgodokvitton à 25:- på butiken på campus där det finns. Hittade inte kvittot som jag fick för ett par veckor sedan trots genomgång av alla kvitton i plånboken, hittade dock det som jag haft sedan september 06 och diverse andra kvitton som var 1-2 år gamla. Märkligt.
Cyklar i alla fall iväg och ska köpa det där programmet bara för att bli informerad om att det är slut, fick beställa det och hämta det nästa vecka. Cyklar hemåt och beslutar mig för att ta ett besök på vårdcentralen som skjutits upp i nästan en månad. Väl där informeras jag om att det är stängt just idag p g a någon slags interntutbildning. Vad är det här?!

Nu; disk, matlagning och annat nödvändigt.

Inga kommentarer: