måndag, november 12, 2007

ego x 100

Jag kopierar Zoe och kör en egolista såhär på kvällskvisten.

1. Jag har araknofobi

2. Jag tycker generellt sett inte om människor

3. Jag har svårt att visa empati

4. Jag pratar mycket och ofta

5. Jag lyssnar på musik nästan dygnet runt

6. Jag tror oftast att jag är lyckligast när jag dricker

7. Jag har inte haft en vit månad sedan jag var 15-16 år

8. Jag röker för mycket

9. Jag väntar på att mitt riktiga liv ska börja

10. Jag har nästan alltid mina persienner nerdragna

11. Jag förlorade min oskuld till en annan oskuld

12. Jag har tappat räkningen på hur många konserter jag varit på

13. Jag har hånglat med uppskattningsvis 100 pers

14. Jag har extremt höga krav på mig själv

15. Jag har en skev självbild

16. Jag har lätt telefonfobi men har jobbat inom TM två ggr

17. Jag tycker om akademiskt ordbajs

18. Jag blir nästan alltid äckligt bakfull

19. Jag mår ibland illa när någon tar på mig

20. Jag är en av alla dem som glorifierar sin barndom

21. Jag mår dåligt när jag tänker på min tonårstid

22. Jag har fått akupunktur

23. Jag har gått i terapi

25. Jag åt SSRI-preparat alldeles för länge

26. Jag är självdestruktiv

27. Jag har en ganska problematisk relation till min familj

28. Jag känner inte min lillasyster

29. Jag känner inte min halvbror eller hans familj

30. Jag har blivit bedragen

31. Jag har brukat droger

32. Jag ser mig själv som queer

33. Jag har röstat på MP i de senaste 2 valen.

34. Jag har svårt att släppa saker

35. Jag har varit semivegetarian minus kyckling i 8 år och lakto-ovo vegetarian i 3 eller 4 år

35. Jag har inlägg i skorna pga 15 resp. 20 graders pronation

36. Jag fick inte läsa KP när jag var liten

37. Jag har hittat en porrfilm som tillhörde mina föräldrar

38. Jag äger sexleksaker

39. Jag hånglade med mina vänner när jag var liten

40. Jag har varit i slagsmål

41. Jag har mer eller mindre aktivt deltagit i psykisk mobbing i mellanstadiet

42. Jag har brutit kontakten med en dåvarande bästa vän

43. Jag har en labret som jag gjorde när jag var 18; min mamma grät då

44. Jag kan spela tvärflöjt

45. Jag har kunnat och kan kanske fortfarande spela Månskenssonaten och Für Elise på piano

46. Jag har lätt för att lära mig saker utantill

47. Jag kan jonglera

48. Jag tycker oftast att jag är ful

49. Jag är hårig

50. Jag tål inte syntetiska hormoner

51. Jag har fått sparken

52. Jag är beroende av internet

53. Jag är i ett förhållande med min själsfrände

54. Jag funderar ständigt över vad som är att vara vuxen och om någon någonsin blir vuxen och i så fall hur och varför

55. Jag tycker om skönlitteratur och älskar att köpa inbundna böcker

56. Jag har bott i 5 olika lägenheter sedan jag flyttade hemifrån

57. Jag sparkade min mamma i ryggen genom bilsätet när jag var 6 år och bröt av misstag av muskeln i knät när hon gick ut. Därigenom fick jag 18 stygn på insidan av vänster vad

58. Jag ville bli sjuksköterska när jag var liten

59. Jag målade mycket när jag var liten. Folk sa att jag hade talang

60. Jag sjöng jämt när jag var yngre

61. Jag är uppvuxen med båt. Min båt sprängdes

62. När jag var liten blev jag utelåst med flit

63. Jag har blivit utkastad ur en bil

64. I lågstadiet blev jag extralärare för jag kunde redan läsa och jag hade alla rätt på rättstavningen.

65. Jag fick nästan bara räkna matte på mellanstadiet för jag var så uppkäftig

66. Min mamma sydde mina kläder ända tills mellanstadiet någon gång

67. Jag visste inte vad märkeskläder var innan jag började högstadiet

68. Jag har överdoserat tabletter

69. Jag har åkt ambulans

70. Jag har en jättefin mormor

71. Jag tog körkort i somras

71. Jag har läst 1 år på komvux

72. Jag har åkt motorcykel på Cypern och fått brännskador på benet

73. Jag har 2 katter

74. Jag gråter ofta till film men har svårt att känna känslor i verkligheten

75. Jag har väldigt livlig fantasi

76. Jag har varit uppe i WTC

77. Jag tävlade i boule när jag var yngre

78. Jag är uppvuxen på landet

79. Jag flyttade hemifrån när jag var 17

80. Jag har inte varit på festival sedan 2003

81. Jag är både döpt och konfimerad

82. Jag har volontärarbetat i Egypten

83. Jag borde kunna 4 språk men kan bara svenska och engelska. Franskan och spanskan är nästan bortglömda

84. Jag hade ganska många IG på gymnasiet

85. Jag har skolkat

86. Jag har stulit

87. Min första musikkärlek var Placebo

88. Jag är feminist

89. Jag är nattmänniska

90. Jag hade en kanin när jag var liten som hette Ludde. Han blev sjuk och när jag kom hem en dag hade mina föräldrar avlivat honom

91. Jag tycker om att resa

92. Jag har besökt 3 världsdelar och ett tjugotal länder

93. Jag har dykt i Röda Havet

94. Jag har kräkts efter dykning i Röda Havet eftersom jag har för trång örontrumpet

95. Jag har aldrig varit på en begravning

96. Nästan alla i min släkt har haft cancer

97. Jag tror att frågan är vilken sorts cancer man kommer få snarare än om

98. Jag har dålig självdisciplin

99. Jag har ett fåtal nära vänner och många bekanta

100. Jag är dålig på att hålla kontakten

Inga kommentarer: