tisdag, november 27, 2007

Nyårslöften inför 2008

Ja, det är lite tidigt kanske och jag hatar ju nyårslöften men here goes;

- Äta bättre och på regelbundna tider. Äta både lunch och middag.

- Röka mindre.

- Dricka mindre och mer sällan.

- Motionera mer... åtminstone gå ut och få lite frisk luft varje dag.

- Gå upp tidigare på morgnarna.

- Inte skjuta upp saker till sista sekunden.

Om jag skulle vara bekant till mig själv och läsa min blogg skulle jag tänka ett herrejävlar vad trist. Det låter hur tråkigt och präktigt som helst - fast det säger kanske mer om mig själv än om någon annan. För hur hilarious är det egentligen att sakta tyna bort och må allt sämre fysiskt och psykiskt eftersom jag kontinuerligt missköter min hälsa. Sex löften inför ett bättre och ljusare nytt år. Jag behöver den kommande månaden på mig för internalisering och mental förberedelse.

Inga kommentarer: