tisdag, november 27, 2007

Your fractured life

t=m1-m2-(M1-M2)/√(s1^2/n1+s2^2/n2); så räknar man ut ett oberoende sampel när n1 <30 och/el n2<30, populationerna är normalfördelade och pop-varianser lika df=(n1-1)+ (n2-1). Beroende sampel med parvisa observationer när populationen är normalfördelad och df=n-1: t=d-D/Sd/√n.

GAAAH! Jag kunde lika gärna läsa hebreiska. Ingenting fastnar. Jag menar verkligen ingenting. Jag kan på min höjd gissa mig till saker i SPSS och dessvärre består förmodligen större delen av tentan av uträkningar för hand. Jag lägger mig snart ner på golvet och skriker.

Jag har gjort ett livsstilstest där jag hamnar i riskzonen på allt förutom på motion där jag är i varningszonen och på vikt där jag befinner mig i grönt fält (vilket är märkligt eftersom jag är underviktig och fyllde i att jag gärna ville väga mer, mitt BMI hamnade på 19; guess that's why.)

Inga kommentarer: