tisdag, januari 15, 2008

all the things that can go wrong

Analsäcksinflammation låter visst som analsexinflammation. Det är ju roligt att folk kan se det komiska i det hela. Själv har jag svårt att gå ner på mellanstadienivåns kiss- och bajshumor och skratta genuint. Medan folk skrattar sig halvt fördärvade sitter jag här hemma med en sjuk katt med en varböld som jag med en hand ska försöka sköta om, samtidigt som den andra försöker hålla fast en motsträvig katt som vrider sig i plågor. Det är tabletter som ska tryckas ner i svalget och en konstant oro för att svullnaden inte går ner och han aldrig går på lådan. Att konstant hålla uppsikt över en katt som vinglar in i allting med tratten samtidigt som jag måste hålla koll och stå ut med min andra katt som är konstant skärrad och springer omkring och jamar hjärtskärande. Detta är vad jag har att se fram emot. Detta är vad jag ska göra. Helt ensam. Istället för att åka iväg till GBG på en fest som jag sett fram emot i flera månader. Detta är hur jag ska spendera den korta fristen mellan terminerna när jag för första gången sedan i somras är helt ledig. Det kan inte bli så mycket sämre.

Inga kommentarer: