måndag, januari 14, 2008

By your side

Det är mycket nu. Åkte in akut med min äldsta katt igår. Var fruktansvärt bakfull och i upplösningstillstånd. Mentalt bräcklig med konstant gråt i halsen. Han fick diagnosen akut analsäcksinflammation. Inflammationen hade orsakat en stor svullnad och gigantisk abscess med död vävnad som snabbt försämrades. Nu är läget ganska stabilt. Han har påbörjat sin antibiotikakur och jag försöker hålla efter dränaget med alsollösning. Han vinglar mest omkring och slår i saker med sin otympliga tratt, stackar'n. Jag har knappt sovit något alls efter helvetsdagen igår och det här med opponeringsarbetet inför uppsatsseminariet på onsdag har min hjärna rangordnat i andra hand, vilket gör det svårt att ens förstå vad jag läser och vad jag ska opponera på egentligen. Är pank och trött och orolig. Vill bara att de här dagarna ska gå så att jag kan se att allt går åt rätt håll.

Inga kommentarer: