måndag, januari 28, 2008

I don't do crowds

Bakfylleångesten har knappt lämnat kroppen och jag sitter fortfarande med fritösflottigt hår och sunkiga mjukisbyxor och får illamåendeattacker. Får femtielfte gången konstaterades det att det alltid, alltid, alltid är roligast innan man går ut. Från att vi lämnade ytterdörren på festen gick allting fel. Vi mötte återigen busschauffören from hell som genast började jävlas, det ironiska i det hela är att det tydligen inte var den bussen vi skulle med (fick jag höra senare). I mitt nyktra tillstånd måste jag sett fel på ett ord på 3 bokstäver och två ord på 10 bokstäver. Eller så var det bara att han som vanligt var omotiverat sen och att jag inte kollade på bussen utan på skylten med avgångstider. I vilket fall är han anmäld nu och jag hoppas på att aldrig mer få se hans inkompetenta uppsyn bakom ratten.

Sedan väntade över en timmes köande, vilket var exakt så roligt som det låter. För att inte tala om varmt. Väl inne möttes vi av dålig musik och inte mindre än två kompletta idioter som oberoende av varandra gjorde allt för att spä på mitt människohat. Jag avslutade kvällen med att tappa ett fullt ölglas som krossades framför mina fötter och en dyr taxiresa senare däcka i sängen.

Nu ska jag läsa två PDF-filer på engelska och eftersom min skrivare är icke funktionsduglig ska jag göra detta framför min lilla skärm.
Efter att ha konstaterat att det är sjukt dyrt att köpa nya patroner hela tiden och att dessa patroner dessutom bara räcker till ett par hundra kopior var SAMT att min skrivare är helt jävla värdelös, har jag nu spenderat nästan alla mina pengar på att köpa en laserskrivare. Efter att jag fullföljt alla steg i beställningen, inklusive alla mina uppgifter och kortnummer så ska jag bekräfta köpet och skummar snabbt igenom köpvillkoren. Där står det helt plötsligt ny information som inte framkommit tidigare om att man måste ange ett fast hemtelefonnummer om man handlar via kort. Que? Så, jag och alla de andra tusentals människorna som av en eller annan anledning valt att inte ha en fast telefon, måste betala via faktura eller dylikt och betala 69:- för det ist. för att avgiftsfritt nyttja kortbetalningen. Nu bekräftade jag köpet i alla fall och hoppas på att mina 700:- inte kommer sugas upp i tomma intet. Eftersom jag blivit otursförföljd så kommer jag förmodligen aldrig få se skymten av den där laserskrivaren.

That's the spirit.

Inga kommentarer: