tisdag, januari 15, 2008

...will go wrong

Sitter och skriver ut uppsatsen, opponeringspunkter och errata till imorgon när skrivaren halvvägs in i uppsatsen börjar skriva ut tomma sidor. Efter diverse felsökning så testar jag att rengöra munstyckena vilket visar en lite förbättring eftersom man därefter åtminstone kan se den svarta testrutan till skillnad från innan. Den är dock fortfarande full med vita streck. Klickar på knappen för ytterligare rengöring och informeras om att jag inte kan rengöra eftersom bläcknivån är för låg. Tydligen är färgbläcket nästan slut, vilket inte gör någonting egentligen eftersom jag bara behöver skriva ut i svart-vitt. Min skrivare är dock så funtad att man inte kan bestämma sådant, t ex genom att enkelt klicka i en ruta som säger svartvit utskrift. Nu visar det sig också att jag inte kan rengöra munstycket utan färgbläck vilket innebär att jag inte heller kan skriva ut resten av min uppsats med svart bläck. Underbara liv!

Inga kommentarer: