tisdag, januari 15, 2008

Tick tick boom

Trots en helt sjuklig trötthet som sprider sig genom hela kroppen och mynnar ut i blå-lila ringar under ögonen är jag på lite bättre humör nu. Trots allt. Det är väl kanske framför allt för att jag har ätit lite innan, för första gången på 10 timmar. Efter att ha suttit 15 minuter i telefonkö kom jag fram till djursjukhuset som sa att jag skulle ge paraffinolja för att se om det skulle hjälpa, han verkar nämligen ha fått förstoppning nu också till råga på allt, vilket i och för sig inte är så konstigt. Hade jag haft en gigantiskt varböld i närheten av min rumpa och var uppsvullen och öm så skulle jag också dra mig för att gå på toaletten. Så, efter en cykeltur till diverse apotek, har jag förutom allt annat försökt spruta in 5 ml paraffinolja i munnen på honom.
Nu måste jag uppbåda någon slags energi från gud vet vart och läsa igenom uppsatserna inför morgondagen då opponering och respondering står på schemat. Och så borde jag diska också. Giv mig styrka.

Inga kommentarer: