måndag, juni 16, 2008

humming

Skrivlusten lyser med sin frånvaro och en dag läggs snabbt till en annan. Om mindre än en vecka vänder det, vi går mot mörkare tider, och jag som just tyckte att det började bli ljust. Det fina vädret är borta och man borde väl inte klaga på regn och rusk med tanke på hur mycket bränder och torka det har varit, men det vore dystert om solen som var var all sol som jag fick; även om det var hundra gånger mer än i fjol. Juridiken är intressant, men mastig, hur jag ska få in alla dessa lagar och paragrafer i huvudet på ett par veckor är en gåta. Det vore såklart lättare om jag började läsa på allvar men jag är konstant trött och det finns alltid annat att göra. Som att tvätta över två veckors smutstvätt. Och titta på bostadsrätter och hus. Idag hittade jag ett hus med över 7000 kvm trädgårdsyta. Det vore något det.

Nästa vecka hoppas jag att det blir en tripp till Sthlm för att se Band of horses, Neon Neon, MGMT, Stars, Those Dancing Days och Vampire Weekend m.fl. Som plåster på såren för Way out west.

Inga kommentarer: