tisdag, juni 17, 2008

Wiklund sätter ner foten och bidrar till jämställdhetsdebatten

Aftonbladet är ju inte direkt kända för att skriva välformulerade eller ens någorlunda korrekta artiklar men jag kan ändå inte låta bli att kommentera. Visst, det är bra att medierna i sista sekunden har vaknat och uppmärksammat att vi är på väg att krossa allt vad demokrati och integritet heter i skrivande sekund, men samtidigt har de andra stora uppslag som till exempel detta: "Är du kvinna och gillar Sex and the city? Då förtjänar du lägre lön". Återigen, man får ta AB med en nypa salt, det är ju inte säkert att Wiklund har sagt detta (jag lyssnar inte på Mix Megapol) men det är ju onekligen underhållande, särskilt när han i klassisk Yrrol-anda längre ner i artikeln medger att det var ju kanske lite drastiskt uttryckt. Skit i integritet och yttrandefrihetsfrågor, skit i reella jämställdhetsfrågor, pudelns kärna ligger givetvis i den "bakåtsträvande" filmen Sex and the city. Kom igen, detta är värt att uppmärksammas och demonstreras mot! Bra att Aftonbladet tog upp detta, skarpt Wiklund!

Skämt åsido. Just nu pågår en debatt i riksdagen och det är bara att be och hoppas att minst fyra ledamoter tar sitt förnuft till fånga och har kurage nog att rösta nej. Själv känner jag mig maktlös och hopplös och om lagen går igenom hade jag nog önskat att jag varit mer delaktig och försökt göra något, så att man i framtiden kan tala om att jag stod upp för demokratin och aktivt var mot en sådan lagstiftning.

Inga kommentarer: