fredag, augusti 08, 2008

080808

Long time no see. Tiden har onekligen rusat de senaste veckorna. I retrospekt kan jag dock konstatera att de varit fyllda med sol, bad, klippor, grillad halloumi, utflykter och litervis med kall öl; det vill säga allt som saknades förra sommaren. Jag borde således ha bunkrat upp med endorfiner inför den mörka tid som ligger framför mig men efter en vecka med regn känns det som om jag inte sett sol på flera månader. All energi är borta och alla dagar känns som déjà vu.

Varje dag vaknar jag upp till det uppfriskande ljudet av kattvrål samt hans nya påfund; dra tassen upp och ner på persiennen, upp och ner, upp och ner, samtidigt svajar den fram och tillbaka och bildar en underbar stroboskopeffekt i sovrummet. Rena discot. Om det inte vore så att klockan är 7 på morgonen och mitt huvud känns som havregrynsgröt.

Sedan tar jag och sätter mig i bilen, och därmed utsätter mig för direkt livsfara eftersom jag inte är speciellt van vid att köra bil, och åker ut på landet till mitt föräldrahem. Sedan åker jag hem igen, då har G förhoppningsvis kommit hem från jobbet, vi kollar på lite serier från datorn och sedan är det dags att gå och lägga sig igen. Nästa dag återupprepar sig på samma vis.

Igår åkte G till GBG till WOW. Jag är kvar här på grund av min kära mors 50-årskalas imorgon. Jag orkar inte ens kommentera detta tragiska faktum.
Jag vaknade imorse av persienndiscot ackompanjerat av ylanden, sedan har jag diskat, experimenterat med hårrullar (total failure), snart ska jag duscha, handla och sedan sätta mig i bilen och åka ut på landet igen. Happy days!

Inga kommentarer: