fredag, augusti 08, 2008

I'm a pirate, You're a princess

Idag fick jag kommentaren att jag inte pratade så värst mycket/inte var pratsam/var tystlåten (kommer ej ihåg exakt formulering) vilket, för de som känner mig, är en helt hysteriskt rolig kommentar (hey, även för de som inte känner mig; en frisör jag hade kommer ihåg mig som "hon som pratade så mycket".
Situationen och de spörsmål som kom upp var dock av det slag att det inte var speciellt konstigt att jag agerade som om jag hade munkavle på mig.
Nu dricker jag mitt tredje glas rödvin och målar naglarna i min ensamhet. Upp tidigt imorgon på nyktert släktkalas som ska pågå hela dagen/kvällen. Jag ska även spendera natten hos my folks, något jag enbart har gjort två gånger sedan jag flyttade hemifrån för åtta år sedan. Kanske ska smuggla med mig min bag in box?

Inga kommentarer: