tisdag, augusti 19, 2008

Back

Tillbakaflyttad i stan och nyss hemkommen från mitt första upprop. Även om det relativt mjukstartas så känns det som att jag kan ha tagit mig vatten över huvudet med att läsa 150% i höst, framför allt känns det rörigt nu i början när all kurslitteratur ska införskaffas, inte bara ekonomiskt utan att ens hålla reda på allting känns kaosartat. Min nya kalender är totalt oumbärlig. Till nästa gång ska det läsas samt att jag ska skriva en exotiserande text som jag sedan ska läsa upp för mina kurskamrater. Hjälp. Imorgon är det ett till upprop och i övermorgon ett till, samt ett till nästa vecka.

Ringarna har kommit men vi är för panka för att hämta ut dem så de får ligga där och vänta ett tag till. Jag hoppas jag får CSN redan den här veckan för annars kommer jag hamna långt efter när det gäller kurslitteraturen, om jag ens kommer ihåg vad som ska inhandlas, jag har försökt strukturera upp allt på ett papper men ja..

Eftersom det kom mikroskopiska regnstänk tog jag bussen till campus, lat och otränad som jag är. Jag kom inte ihåg om jag hade pengar på mitt värdekort eller ej men chansade och stoppade ner kortet i kortläsaren när jag steg på, 10.40 stod det, vilken tur tänkte jag, och vilket lustigt sammanträffande att det väl är just det det kostar, eller? Jag kom inte ihåg riktigt.
På väg hem betalade jag via SMS stannade jag för att fylla på mitt värdekort med mina sista pengar. På kvittot står det nu att jag har över 190:- kvar på kortet (?) Det tog flera sekunder innan jag fattade att 10.40 ju står för vad resan kostar, väntar man lite så kommer saldot upp men detta har tydligen min förvirrade hjärna glömt av. Bra att jag fyllde upp mitt värdekort när jag har så lite pengar på kontot. Hoppade av bussen för att köpa kaffe och plockade även på mig olivolja eftersom jag kom på att det väl saknades, kände mig nöjd tills jag kom hem och ställde flaskan bredvid en helt ny oöppnad olivolja. Summa summarum: Inga pengar på kontot men ett överfyllt värdekort och två oöppnade flaskor olivolja. Great.

Heh. Kom nyss på att jag skrivit ett halvt A4 om kaffe, olivolja och värdekort. Intresseklubben antecknar. Borde ju inte vara alltför svårt att skriva en exotiserande text om något vardagligt, det går liksom inte att hejda mitt triviala ordbajsande.

Inga kommentarer: