måndag, september 01, 2008

An end has a start

Har nyss vaknat upp efter en 24-minuters powernap. Något jag prövat några gånger med varierande resultat. Läste någonstans att det är en hårfin linje mellan att vila och få nya krafter och att bli helt groggy med märkbar påverkan både på motoriken såväl som kognitivt. Det handlar visst om hur djupt ner i sömnkurvan man hamnar. 24 minuter ska tydligen vara en ultimat tidsgräns. Det svåra är bara att tvinga sig upp när klockan ringer och inte snooza. Nu sitter jag här och sippar på en stor kopp kaffe för att sedan återgå till min bok om nationalism jag har tänkt läsa ut tills imorgon. Jag är på sidan 32 av 200-någonting så jag kan behöva mitt koffein.


Annars har det varit en bra helg som i sedvanlig ordning kom och försvann på tre millisekunder. En del alkohol och dans hanns det med, både på uteservering och klubb samt en mycket trevlig middag på Yogi. Dessvärre är det en del pengar som gått åt också. Det blir en knaper månad den här också. Särskilt med tanke på att vi ska till Sthlm nästa helg.


Under tiden jag dricker mitt kaffe surfar jag omkring och inspireras av bröllopssaker. Det lutar åt att det blir ett höstbröllop nu snarare än sommar. Men än finns det tid för att ändra på saker och ting. Kyrkligt blir det också. Efter en del diskussioner och tankar. Den här tjejen gör en del fina saker. Jag är ju mycket inne på en hårprydnad med lite tillhörande flor snarare än en slöja men det verkar tyvärr inte finnas så stort utbud av det. Hittar knappt några bilder som matchar vad jag är ute efter men jag fortsätter mitt sökande.
Foto: Lene K från Ovesdotter

Inga kommentarer: