torsdag, oktober 23, 2008

mental failure

Känner mig extremt slut i huvudet idag. Har haft föreläsning och sedan handledning idag under tre timmar. Handledningen var meningen att den skulle vara individuell men skulle börja med en gemensam genomgång där allmänna funderingar kring examinationsuppgiften kunde tas upp. Tyvärr är en av de kursansvarige totalt ostrukturerad och det går går en kvart varje gång hon ska förklara någonting. Plötsligt hade de 10 minuterna förvandlats till någon slags öppen handledning där varje enskild grupp skulle ta upp vad de hade för ämne och deras individuella frågor skulle dissikeras in i det oändliga inför alla de andra grupperna. Vi var sist och efter att vi suttit där i över 40 minuter och lyssnat och blivit allmer förvirrade över uppgiftens egentliga upplägg skulle vi då redogöra för hur långt vi kommit. Vad som kom ut från min mun var något slags svamlande och rabblande där jag mest körde någon monolog om hur luddigt det var och avslutade någonstans med "skit samma". Inte vad jag hade tänkt skulle komma ut med andra ord. Har nu spenderat den senaste timmen genom att höra mitt eget skitsnack i huvudet och älta hur dum i huvudet jag är och framför allt hur dum i huvudet jag framstod. Vill gräva ner mig under en sten alternativt hoppa från en bro. Skyller allt på att jag har tre olika examinationsuppgifter att komma på syfte och ämne till som ska vara inne samtidigt, samt att jag har tre fördjupningsseminarier i olika kurser som ska avklaras innan det. Förmodligen indikation på snart ankommande mental kollaps.

Inga kommentarer: