onsdag, december 03, 2008

Slackerbitch

Det är lite som att vada i kvicksand det här; att sitta hemma och försöka planera och strukturera upp pluggandet. Allting har stannat av vad gäller plugg. Koncentrationsförmågan är totalt försvunnen och engagemanget likaså. Dessutom har jag stora svårigheter att ens förstå instruktionerna till vad det är som ska göras. Kan inte komma på problemområden eller frågeställningar, allt känns diffust och ogreppbart. För ca 20 minuter sedan kollade jag lite slött i min kalender och fick en smärre chock av att se att jag har ett obligatoriskt tillfälle i en kurs idag klockan 17-20. Det är den kursen jag har funderat på att hoppa av och förmodligen har jag redan hoppat av den mentalt eftersom jag har lyckats glömma av det. Det finns inte en chans att jag hinner dit i tid. Jag mailade således kursansvarig och nu återstår en kompletteringsuppgift om det inte är så att jag hoppar av den då. Egentligen borde jag göra det för annars ska jag läsa fem böcker och skriva en seminarieuppgift, en kompletteringsuppgift och en examinationsuppgift, helst innan jul. Då har jag två andra examinationsuppgifter att fokusera på varav den ena ska presenteras i ett PM på måndag och jag har inte bestämt vad jag ska skriva om än. Det enkla och smidigaste vore att hoppa av såklart, men samtidigt känns det åt helvete. Vill ju ha kurshelvetet på CV:n. Det är ju synd att jag är så lat. Känns ju lite som att jag får skylla mig själv, hade jag inte suttit och gjort ingenting de senaste veckorna hade det ju funnits en ärlig chans att hinna med. Jag har i alla fall skrivit 2 A4 idag på en seminarieuppgift i en annan kurs. Nu känner jag mig helt spyfärdig.


Inga kommentarer: