lördag, januari 03, 2009

Under the guillotine

Ett nytt år har tagit sin början och jag sitter återigen hemma i min lägenhet. I går kväll packade vi in alla saker och katterna i bilen för att flytta upp till stan igen. Efter ett batteribyte i bilen kom vi äntligen fram, kastade in alla saker, gjorde katterna hemmastadda, bytte om och begav oss hem till C och A för att äta lite mat och umgås. Jag var nykter och körde vilket inte var någon större uppoffring då sviterna från nyårsafton fortfarande hängde i. Det blev en trevlig kväll med god mat och ostbrickor och jag somnade inte förrän framåt 04-tiden inatt.

Idag åkte G tillbaka igen och nu sitter jag här och ska påbörja det första examinationsarbetet. Framgången hittills är tveksam. Har skrivit en kortare introduktion och problemformulering, mer för att överhuvudtaget försöka komma igång. Just nu ska jag repetera Rickard Jonssons artikel "Boken ska heta det nya testamentet och jag ska vara huvudpersonen! Så skapas en invandrarkille" men mest sitter jag och försöker få igång scrobblingen från Spotify till last.fm. Det är någon proxyinställning som krånglar så det blir error hela tiden, tydligen är det inte så mycket att göra åt så jag borde återgå till mitt arbete istället.

Lägenheten är kall och rå, trots fem tända värmeljus, och helst skulle jag bara vilja krypa ned under en filt i soffan och ägna mig åt hjärndött tittande på TV. Tröskeln till att komma igång känns högre än någonsin. Det är nu jag borde påminna mig om Rosenberg och NVC. Fokusera på behov och mål, omvandla borden och måsten till att jag väljer..., för att.... Jag väljer att skriva mitt examinationsarbete nu för att jag vill klara kursen och jag behöver poängen....Hm, känns inte nämnvärt lättare.

Inga kommentarer: