söndag, mars 08, 2009

Söndag

Idag är det den internationella kvinnodagen. Jag har inte firat den på något speciellt vis, Stockholm kändes alltför långt att åka för att närvara på Bangs fest. Istället har jag tillbringat dagen med att sanera datarummet och tvätta gardiner efter att en av katterna bestämt sig för att det var den nya lådan. Jag har varit bakfull efter att ha druckit tre öl igårkväll, ytterligare ett tecken på min kropps förfall; minskad alkoholtolerans. Sedan har jag sytt två kuddfodral till soffan av tyg som jag fyndade häromdagen, avslutat en Tradera-auktion, blivit bjuden på mat av G och sedan tillbringat några timmar i soffan med Lemoncurd-glass, choklad och kaffe. Nu blir det Mia och Klara. Ett helt okej sätt att fira internationella kvinnodagen på imho.

Inga kommentarer: