torsdag, mars 05, 2009

Du och jag döden

Spotify har blivit hackat och jag måste byta alla mina lösenord för sjuttiotredje gången det senaste året. Inte sant, men det är så det känns. Rekommendationen att inte ha samma lösenord på olika ställen känns inte verklighetsförankrad för fem öre. Vem kan hålla reda på 15-25 olika lösenord i huvudet? Ibland börjar jag tänka på alla lösenord och inloggningsuppgifter och nummer och koder man har till alla mail, communitys, portkoder, bank-ID och VISA-kort. Det brukar resultera i svindel och mental blackout där jag börjar känna det som att jag tappar fotfästet och greppet om nuet, börjar tvivla på min existens och världsordningen samt inbillar mig att jag drabbats av alzheimers. Av denna anledning håller jag mig på de flesta siter till två eller tre olika uppsättningar av lösenord. 


Annars är jag halvt medvetslös; de två seminarierna idag tog ut sin rätt. Ska snart stupa i säng. Bra sak: Att vara så trött att man inte kan ligga vaken och ha ångest över saker som till exempel det faktum att min kropp verkar ha gett upp på mig. Först var den subtil men nu har den gått över till mer konkreta och högljudda klagorop för att uppmärksamma mig på något slags problem som jag inte ens vet var det bottnar i (okej, jag har väl förvisso mina aningar). Slemhinnorna i munnen lossnar, tandköttet blöder, mina händer spricker, hela öron-näsa-hals-partiet är i svajning - nästäppa, hörselnedsättning, knäppningar och susningar i öronen, andningssvårigheter-, konstiga hudutslag, opraktiska utväxter på fötterna som till exempel längst bak på vänstra hälen som har utvecklat en stor knöl som i sin tur orsakar skoskav som i sin tur "bygger ut" knölen, konstant illamående, konstant förhöjd kroppstemperatur,smärta i bröst och lungor,  knäppningar i brosk och leder och yrsel, förvirring och ångest. Ett urval av symtom. Jag undrar vad det beror på? Snart har jag frikort på VC. Kanske borde ta en koll. Kanske.

Inga kommentarer: