söndag, mars 22, 2009

The weight of the world

För några veckor sedan fick jag återkommande ryckningar på vänster sida av ansiktet, vid näsan längs med ringen under ögat ungefär. Det höll i sig i ett par dagar för att sedan göra uppehåll och komma tillbaka i mindre skala för att sedan försvinna igen. 

Igår vaknade jag upp och hade ryckningar där konstant. Hela dagen hade jag starka ryckningar som nästan oavbrutet stramade under ögat - oerhört påfrestande. Det känns lite bättre om jag pressar fingret mot så att jag inte känner ryckandet så tydligt, men det känns inte så värst hållbart i längden. G tyckte att jag skulle sätta en limtving i ansiktet. Känns kanske inte heller som en speciellt hållbar lösning, även om den skulle dra uppmärksamheten bort från spasmerna i ansiktet, och det är ju ett plus. När jag googlar på det så kommer jag bara till en massa forum om utmattningssymtom och utbrändhet. Det känns stabilt. Jag ska nog ringa till VC imorgon, passa på att kolla upp mina järndepåer igen också. Nu ska jag återgå till pluggandet, jag förstår inte hur jag inte kan hinna med att läsa någonting trots gedigna försök. 

Igår fick jag ett mail om att jag fick VG på essän jag lämnade in för en månad sedan. Sjukt otippat verkligen. Jag skämdes som en hund när jag lämnade in den för att den var så grymt dålig. Eftersom kursansvarige tycker att det gått inflation i betyget VG, och uttryckligen sade att han i princip aldrig sätter VG, känns det om än mer otroligt. Kan det ha blivit något fel i systemet eller har jag tidernas sämsta verklighetsuppfattning och självkännedom?

(Varför har jag aldrig marginaljusterat mina inlägg i bloggen innan? Jag hatar högerjustering och så har jag själv skrivit med högerjustering sedan tidernas begynnelse i min blogg. Märkligt.)

Inga kommentarer: