fredag, juni 12, 2009

Je veux te voir

Vaknar av att regnet öser ner på fönsterbläcket. Ljudet av hårda droppar mot metall avlöses sedan av fulla tonåringar med studenmössor som vrålar utanför huset klockan 09 på morgonen. Vidriga killar som skriker om att de ska våldta och annat som man inte ens vill försöka förstå sig på varför de sjunger om.

Hursomhelst så bryr jag mig inte just nu om att det är 10 grader, kraftig blåst och ösregn. Jag bryr mig inte heller om att människor är idioter och att killarna utanför fönstret bör spärras in någonstans. Jag har nämligen fått bedömningen av uppsatsen på mailen idag. Och vi fick VG. Utan komplettering.

Idag ska jag fira det med musik, dans och öl. Och så får det finns hur många idioter ute i regnet som helst. Ni har gått ut gymnasiet men jag, jag har fått VG på min kandidatuppsats. Jag är även numera färdig beteendevetare och sociolog. Det ni.

Inga kommentarer: