torsdag, juni 11, 2009

The girl and the robot

Uppsatsen är framlagd och allt gick över förväntan. Examinatorn hade inte heller någon anmärkning om komplettering. Vi har dock en del småsaker att fixa till innan vi vill lämna in den till tryckning. Vi avvaktar bedömningen på den först.

Jag hann inte ens andas innan jag påbörjade min sommarkurs med en intensiv dag på 7 timmar igår som bestod av muntliga presentationer och diverse gruppdynamikövningar. Jag har inte ens hunnit smälta inlämningen av C-uppsatsen. Igår tog jag en tablett och gick och lade mig och sedan har jag sovit i över 10 timmar. Idag har jag bara hasat omkring hemma utan att göra någonting. Jag har glömt bort hur det känns. Har varit obeskrivligt trött hela dagen. Fast, jag har fortfarande den bekanta gnagande känslan av att det finns saker att göra. Jag har ju exempelvis 2 andra böcker som ska plöjas de närmsta veckorna, plus gruppexaminationsuppgift samt skriftlig individuell tenta. Och samtidigt allt praktiskt kring uppsatsen. Så ja, ledig är jag ju knappast.

Det är nästan så att det känns bra att jag inte fått ett jobb omedelbart. Jag kan inte riktigt se hur jag skulle ha klarat av det utan att gå in i väggen direkt. Det är nästan komiskt när man tänker på det; att man när man väl ska gå ut i arbetslivet är så knäckt och utsjasad att man inte klarar av att arbeta.

Inga kommentarer: