torsdag, november 12, 2009

Det är faktiskt inte riktigt klokt

Göran Skytte förfasar sig över RFSU och analsex. Kan någon lotsa honom till 2000-talet och informera honom om att 15-åringar knappast kan refereras till som skolbarn? Det är ett fult lingvistiskt grepp enbart för att alla ska se små 7-åringar framför sig och samtidigt koppla det till det fula, fula analsexet. Vad är hans konstruktiva lösningsförslag? Att hymla och fnissa, att sänka ner en tampong i ett vattenglas, visa en diabild, påtala vikten av hygien och snipp, snapp, slut, så var sexualundervisningen slut?

Tanja Suhinina lyfter upp en annan aspekt.

1 kommentar:

Ivana sa...

Jag är med på att göra en insamling så att vi en gång för alla kan bygga en tidsmaskin och ta alla in till 2000-talet. Än idag lyckas jag vara så naiv att jag förväntar mig att alla ska ha koll på vilket år det är. Än idag blir jag chockad när jag stöter på sådana som Göran och gänget.