måndag, november 19, 2007

The kids don't stand a chance

Ännu en helg har förflutit och min envisa förkylning till trots har jag hunnit med såväl socialt umgänge med vänner som jag inte träffat på länge, alkohol, vinylskivor, skratt och film. Icke att förglömma har jag hälsat på min saknade dubbelsäng och G.
Natten som gick var i stort sett sömnlös p g a helvetsförkylning och när klockan ringde 05.45 var jag allt annat än good morning sunshine. 2 h och 20 minuters åkande med kollektivtrafik och 6 h på campus, varav de 2 sista timmarna bestod av outsägligt tråkig föreläsning, har inte gjort mig ett dugg piggare eller gladare.
Har insett att tentan är om mindre än en vecka och det finns faktiskt inte en chans att jag klarar den om jag inte sitter och läser och räknar statistik dygnet runt fram tills dess. Betraktar mina sönderfrusna händer, torkar för tusende gången idag mina sönderskavda näsgångar med strävt toalettpapper, kämpar för att hålla mina svidande ögon öppna, svajar lätt framför dataskärmen... och inte fan blir det någon statistik idag heller.

Inga kommentarer: