söndag, november 25, 2007

Röda faran et Idol

Vaknar 07.30-någonting av helvetisk...tarmvred?..magsår?...är det magen som gör uppror efter de senaste dagarnas tumult? Nej, det är givetvis perfect time för mens nu när jag repat mig lite, stapplar upp för att leta efter min divacup och tackar gud för att vanliga Ibuprofen hjälper mig i det här fallet, halvtimmen innan den kickade in var inte angenäm och jag tycker att jag har lidit tillräckligt de senaste dagarna.

En helt annan sak (på tal om finkultur i föregående inlägg ehe); hur i helvete kunde Daniel åka ur Idol i fredags? Hur kan Andreas vara kvar i semifinal?! Jo, jag vet att han kan sjunga men ju längre tiden går så står hans präktighet mig upp i halsen och hans totala oförmåga att ta in vad juryn säger var liksom charmig i början när han försvarade sitt uppträdande men nu blir det bara konstigt och enerverande, dansa på deras sätt, hallå?!(att han inte förstod Kishti var inte speciellt märkligt dock). I och för sig så är det nog det bästa för Daniels musikkarriär att åka ur nu, Andreas passar nog bättre i finalen, han vill ju bli folkkär och tar det som en komplimang att han är som en dansbandskung så han är nog helt okej med att bli styrd och bara stå där och rapa upp whatever he gets.
Så, detta var första och förmodligen sista gången jag nämner Idol i bloggen.

Inga kommentarer: