torsdag, maj 22, 2008

"Dina studier ger dig inte rätt till studiemedel för den studietakt som du har sökt. Du får därför studiemedel för en lägre studietakt."

WTF?! Jag orkar inte med sådan här skit. Nu måste jag spendera morgonen i telefonkö till CSN. Som om det inte vore nog med att jag ska upp tidigt och få med all packning och förbereda flytt av katterna för att sedan åka tåg och sedan gå till tandläkaren och sedan gå och gå och gå. Klockan är över 00.00 och min middag idag bestod av fyra fullkornsrostbröd med smör, som gick ut igår, på. Jag har i runda slängar fyra ton tvätt att sortera och min lägenhet är i akut behov av en omgång med dammsugare och svabb. Sedan måste jag packa kläder för en hel helg och min hjärna är i nuläget inte ens kapabel att para ihop två strumpor, än mindre en hel utstyrsel. Jag är på ett fruktansvärt dåligt humör och om det inte vore så att jag är yr av sömn- och matbrist så skulle jag kunna komponera ihop en hel del osande kommentarer här om livets jävlighet. Istället ska jag hålla käften, supa mig full, hoppas på bättre dagar och åtminstone försöka uppbåda lite glädje åt att uppsatsen är inlämnad och klar.

Inga kommentarer: