måndag, september 08, 2008

Mögelmål

Igårkväll, när vi var på väg hem från Sthlm, stannade vi i Norrköping för att handla lite mat på Ica Maxi. Jag slängde ner en proviva drickyoghurt, dels för att min mage varit konstig i månader, och dels för att jag var bakis och förkyld och tyckte att det var en bra idé trots att den var dyr och jag nära på pank. Nu efter en eftermiddag med plugg tänkte jag njuta av den här yoghurten, som mellanmål. Tar en hel del djupa klunkar innan jag ställer ner flaskan och upptäcker några missfärgningar på kanten. Går till köket för att se ordentligt och där på flaskhalsen är det två gröna mögelfläckar (notera att den ena är avskavd). Kanske inte den bakteriekultur som var avsedd. Förbannad letar jag efter konsumentkontakt och hittar datumstämpeln; 290808. Jag brukar alltid kolla datummärkning men inte den här gången för jag var trött, hungrig och hade bråttom hem. Den gick ut för en och en halv vecka sedan. Thank you very much Ica Maxi i Norrköping. Spännande att se vilken effekt det här får på min mage nu.

Inga kommentarer: