söndag, september 14, 2008

Skin of the night

Jag är en dålig människa med noll självdisciplin och dödslängtan. I fredags mådde jag som synes inte särdeles bra. Eftersom G var i GBG hade jag tänkt ta en lugn och stilla helg, hinna andas, plugga lite, städa lite, landa lite. Samtidigt ville jag ju gärna träffa lite folk och inte sitta hemma helt ensam hela helgen så jag bestämde med I att träffas och gå på fest. När jag sitter där, nyduschad och nästan iordninggjord känner jag mig plötsligt lite hängig, mer än innan, och när jag tar febern kan jag konstatera att jag hade 38 graders feber. Igen. Snacka om wet blanket. Jag är i alla fall fast besluten att träffa folk så jag tar en Ibumetin, går ner och tjackar 3 folköl och ett ciggpaket på kvartersbutiken och beger mig ut (i kylan). Jag hade inte ens med mig plånboken i ren försvarsåtgärd. Jag skulle minsann inte med ut. Och jag skulle ju bara dricka mina folköl. På festen bjöds det på bål och sällskapet var trevligt och stämningen steg. Självklart cyklade jag hem och hämtade min plånbok och följde med ut. Jag är enormt svårövertalad. Jag tror till och med att jag övertalade mig själv på två röda. Jag shottade shots och drack öl och dansade och rökte natten lång. Cyklade hemåt vid 04.30-tiden och stupade i säng. Hela gårdagen spenderade jag till sängs med bultande näsa och panna. Men det var det värt. För det var härligt och kul och idioterna lyste med sin frånvaro. Och ärligt talat blir man tokig av att sitta hemma 24/7 och läsa kurslitteratur. Det enda som var mindre smart var väl kanske den fysiska delen av det hela; mina bihålor blöder och min feber är min nya ständiga följeslagare.
Tog en cykeltur och promenad i höstluften innan idag för att möta min mor som var i stan tillfälligt och hon hade tagit med sig grönsaker från sitt trädgårdsland och växthus plus lite andra förnödenheter. Så nu ska jag se vad jag kan slänga ihop av lite rödbetor, squash, purjolök och morötter. Kanske lite halloumi med. Sedan blir det till att ta tag i det andra som jag egentligen skulle haft hela helgen på mig att göra, diska, städa, plugga, planera, vila...

Inga kommentarer: