tisdag, januari 13, 2009

Giv mig styrka

Säga upp el och allt vad det innebär, ringa till hyresvärd och kolla upp villkor samt anmäla på hemsida, pussla ihop tider så det passar med flytt och släp och städning,  göra adressändring, boka tid för besiktning av lägenhet samt ringa till elbolaget angående en faktura på över 2 500:- som damp ner i brevlådan idag. Det är vad jag ägnat förmiddagen åt. 


Det visade sig att de, i och med installering av ny mätare, har upptäckt att jag förbrukar mycket mer el än jag har betalat för det senaste 1 ½ året så nu får jag betala retroaktivt. Lagen om allts jävlighet liksom. Ingen direkt ro att sitta och fokusera på examinationsarbete nummer 3. Nu måste jag iväg till campus om några minuter och förbereda opponering nummer 2, om jag fortfarande lever får jag ta tag i exjobb 3 när jag kommer hem sent i eftermiddag.

Inga kommentarer: