måndag, februari 16, 2009

Hur ser framtiden ut?

"Arbetsmarknaden för nyexaminerade beteendevetare är relativt svår, då det kan dröja innan en man får sin första tillsvidareanställning på ett kvalificerat jobb. Dagens situation med ett visst överskott på beteendevetare lär bestå ännu några år, men på lite sikt kommer arbetsmarknaden troligen komma i balans. Prognosens osäkerhet är 4. Beteendevetares arbetsmarknad är konjunkturkänslig, då många arbetar inom till exempel personalrekryteringsföretag, som konsulter eller egenföretagare, och det är stora skillnader i arbetslöshet mellan låg- och högkonjunktur."

Jag ska lämna in 12 sidors essä på fredag och jag har inte börjat än, jag kommer inte börja nu heller för det är tusen saker som snurrar i huvudet och jag vill helst bara lägga mig, blunda och aldrig mer behöva ta tag i någonting ever again. Det är strul hit och dit med nycklar och inflytt och utflytt och omlån och samtidigt är allting skitigt och rörigt och tiden går alldeles för snabbt och jag vill bara gråta.

Inga kommentarer: