torsdag, februari 19, 2009

Into the dark

Står i köket med kniven i handen och väger den medan katten slingrar sig längs med vaderna. Lägger snubbeltråd med sin kropp. Om jag ramlar? Lägger motvilligt ned kniven på den smutsiga köksbänken. Slänger ned råris i en kastrull och ställer in stroganoffen i micron. Återvänder till datarummet, sneglar på de ouppsatta gardinstängernas vassa spetsar. Stirrar håglöst på alla böcker som ligger uppslagna på varandra i högar, drar jag fram en bok så ramlar hela högen som ett korthus. Slår handen hårt i flyttkartongen som står bredvid. Har lust att slå sönder någonting, samtidigt går jag sönder inuti och svekfulla tårar letar sig fram bakom ögonen. Fan. Jag hatar det här. Jag klarar inte av det här. PMS-smärtor i ljumskarna pulserar och snoret rinner. 

Nu ringde äggklockan. 

Ska äta, hålla god min, trots avgrundsdjup ångest. Sedan krysta fram 12 värdelösa sidor som jag, med skammens rodnad på kinderna, måste lämna in för granskning.

Inga kommentarer: