lördag, oktober 10, 2009

Lördagscynism

Jag blir så förbenat trött på att det finns så många idioter. Varför är inte världen full av intelligenta, vältaliga, karismatiska och humoristiska personer med ena foten på jorden och den andra i ideologin? Jag är trött på fulla människor som går i flock och brölar som brunstiga älgtjurar med folkölen i näven, jag är trött på människor som på allvar är så trångsynta att de propagerar för tvångssterilisering och licens för barnaskaffande och jag är så sinnessjukt trött på allt kvinnoförakt samt osanningar som florerar kring begreppet feminism. Nu är tydligen "frugårman" uppe för debatt igen och tas upp som argument för feminismens navelskådande och som ett argument för hur oerhört jämställda vi är här i Sverige som kan fokusera på sådana triviala ting. Att "frugårman" är ett skämt i de flesta feministiska ögon (såvida man inte är särartsfeminist och om man är det kan man lika gärna joina Antifeministiska samfundet vad mig anbelangar) går alla fullständigt förbi.

Inga kommentarer: