tisdag, oktober 14, 2008

Sleepwalking

Igår, när jag till slut mailat iväg min värdelösa del till paper(et?) (anglicismer i plural anyone?) lade mailen ner. Jag kom inte in på mailen på hela kvällen, det stod bara något kryptiskt om att inloggningen lyckades, blahablabla, glöm inte logga ut sedan, men jag kom inte till någon inloggningsruta eller mail. Det kändes skitbra med tanke på att inga andra hade mailat och att allt skulle sättas ihop senast igår och att ingen hade en aning om vad vi skrev om egentligen eftersom vi är 6 personer som läser en kvällskurs på halvfart som inte har en möjlighet att matcha våra liv så att vi kan träffas utan bestämde att YAY, vi tar allt på mailen! Vilket ingen gör för ingen fattar hur vi ska lägga upp det. Tydlig fokus och huvudfrågor my ass. Jag rippade min text och gjorde en historisk återberättelse om ehh mest abortfrågan på 40-talet, direkt från Lennerhed. Bra jobbat!

Inget nytt på hemtentafronten. Jag orkar inte ens titta på frågorna. Får brainfreeze av att ens snudda med tanken vid dem. Igår spenderade jag hela dagen i aktiv förträngning. Jag åt tusen chokladmuffins, smög i trapphuset för att inte stöta på någon granne. Fick maniskt ryck och kastade mig in i duschen för att sedan dammsuga soffan och sedan sätta mig i den och stirra apatiskt framför mig. Sedan tittade jag på en geishas memoarer som var ett tacksamt tidsfördriv eftersom den var nästan 3 timmar lång. Någon gång vid 00.30 tänkte jag försöka gå och lägga mig och tänkte att jag eventuellt skulle läsa lite Benedict Andersson till hemtentan men det slutade åt att jag rafsade ner en av de mest hjärndöda böcker jag hade i bokhyllan; Bridget Jones! Yes sirree. Vill ju inte stimulera hjärncellerna för mycket, vill ju inte att de ska löpa amok när jag sedan sluter ögonen och ska försöka somna. Somnar sedan med goda intentioner; imorgon är en annan dag! Imorgon ska jag gå upp tidigt, ska sätta igång med hemtentan direkt! Vaknar, snoozar, snoozar, snoozar, går upp på toa, går och lägger mig igen, går upp, sätter mig vid datorn. ...Ska nog gå och lägga mig igen.

Inga kommentarer: