måndag, december 28, 2009

I'm a cuckoo

Här händer det inte mycket. Till skillnad från i den riktiga världen där tiden slungas fram i bästa niagarafalls-stil; dånar och drar.
En snabb tillbakablick i bloggens senaste halvår visar att tillståndet i princip är detsamma trots tidens obönhörliga framfart. Jag har fastnat någonstans här mellan då och nu. Står och blinkar som ett djur fångat i strålkastarskenet och fattar inte riktigt vad som har hänt. Helt klart har jag i alla fall lyckats stressa ner sedan i våras i alla fall. Tror jag. I vilket fall är inte stressen av samma art.
Mina ryckningar har varit tillbaka, men även de har bytt skepnad. De har flyttat från kinden och bosatt sig i ögonlocket istället. Jag har genomgått fler läkarundersökningar. Återigen fått konstaterat att mina värden är bra. Andra saker i magen är mindre bra men jag har fått medicin nu som verkar funka. Åtminstone när jag inte ligger och kräks galla.
Jag har börjat arbeta ideellt. Det känns bra. Tror jag.
Jag har varit extremt slö när det gäller min kurs, har knappt orkat läsa något sedan jag lämnade in förra essän. Nästa essä ska in nu om 3 veckor.
Jag har läst andra böcker istället. Om malört och havtorn och havet som hotar att sluka en.
Jag har klippt av mig håret. Jag är nog redan trött på det. Eller så är jag bara trött på allt annat.
Vi ska ha nyårsfest här hemma i år. Ett nytt år.
Låt det bli bättre.

Inga kommentarer: